Overrompelende techniek op Eurocis

Detailhandelsdiscussies spitsen zich tegenwoordig grotendeels toe op één onderwerp: de opkomst van webwinkels en het antwoord daarop van fysieke retailers. Dat multichannel-retailing hoog op de agenda staat, viel dubbel en dwars op tijdens de Eurocis, de retail-technologiebeurs, vorige week in Düsseldorf. Hoe gaan winkels er in de toekomst uit zien? Niemand weet die vraag volledig sluitend te beantwoorden. Wat retailinsiders wel zeker weten, is dat het vertrouwde detailhandelsmodel geen automatische garantie geeft op verkoopsucces. Click & collect, webshoptoegang op de winkelvloer zelf en virtuele winkelbelevingen zijn slechts drie voorbeelden van de actuele onstuimigheid. Dat klinkt misschien uitdagend en delicaat, maar wat je na een rondje op de Eurocis in ieder geval kunt concluderen: de techniek is er klaar voor. In Meubel een verslag van bevindingen op deze beurs door Hugo Schrameyer, specialist op het gebied van ondernemerskwesties.

Meubel ontvangen? Stuur een mailtje en u ontvangt gratis een proefexemplaar.