Online verkoop Ikea van start

Ikea Nederland heeft sinds 20 juni het aantal verkoopkanalen uitgebreid met een webwinkel die gekoppeld is aan Ikea.nl. Hierzijn ruim 6.000 populaire artikelen uit het assortiment online te bestellen. Het verkoopkanaal past in de groeistrategie van Ikea. Die is erop gericht om klanten een ruimere keuze te bieden aan mogelijkheden om te winkelen bij Ikea. Met de nieuwe webwinkel meent Ikea beter in staat te zijn zoveel mogelijk mensen van dienst te zijn. Tegelijkertijd blijft de formule investeren in de bestaande en nieuw te openen Nederlandse woonwarenhuizen. De webwinkel is vooral een extra service aan klanten die op bepaalde momenten graag vanuit huis winkelen, zodat ze desgewenst kunnen besparen op tijd en transport. “Nederland is voor Ikea een belangrijke markt voor het ontwikkelen van e-commerce,” zegt marketing manager Nico de Jong. “Dit is een drukbevolkt land, met een hoge internetdichtheid en een bevolking die erg actief is op internet en sociale media, en ook steeds meer prijs stelt op online winkelen.”