UNILIN wil Peitsman overnemen

UNILIN

UNILIN, het bedrijf achter de vloerenmerken Quick-Step, Pergo en Balterio, heeft de intentie om het Nederlandse bedrijf Koninklijke Peitsman over te nemen. De overname past in de strategie van UNILIN om de directe distributie te versterken.

 Koninklijke Peitsman is sinds 1990 een strategische partner voor de Quick-Step activiteiten in Nederland. Het bedrijf, in 1885 opgericht, is een sterke, hoogwaardige verdeler van vloeren en telt 140 medewerkers over 11 locaties. De efficiënte, klantgerichte aanpak en de hoge mate van digitalisatie maken Royal Peitsman een sterke partner voor UNILIN. De overname dient momenteel nog goedgekeurd te worden door ACM (Autoriteit Consument & Markt) en de Antitrust autoriteiten. Tot dan geldt voor beide bedrijven de normale gang van zaken, aldus het persbericht.

Lees ook
Revolutionair Renoleum

Revolutionair Renoleum

Renoleum. Geen spelfout, maar een nieuwe uitvinding, bedacht en gemaakt door een aantal studenten op initiatief van Forbo Flooring. Vorig jaar zomer introduceerden ze dit nieuwe materiaal tijdens de BlueCity Circulair Challenge, toen ze zes weken de tijd kregen om een duurzaam concept op te zetten waarmee ze iets konden doen aan de reststroom van Marmoleum....

Groei omzet detailhandel

Groei omzet detailhandel

De omzet voor winkels in vloeren, meubels en woninginrichting is in januari 2019 gestegen ten opzichte van dezelfde maand in 2018, meldt het CBS. De omzet voor winkels in doe-het-zelf artikelen, keukens en vloeren steeg met 6,2% ten opzichte van het jaar ervoor. Winkels in meubels en woninginrichting behaalden een omzetgroei van 2,2%.  Met deze...

Gouden marmoleumvloer

Gouden marmoleumvloer

Forbo Flooring heeft de jubileumtentoonstelling ‘De Schatkamer’ in de Hermitage Amsterdam gesponsord met een gouden Marmoleumvloer. De vloer ligt in de grote zaal beneden en leidt bezoekers via de trap naar de 20 kleinere zaaltjes boven. De vloer past goed bij het museum, dat de ambitie heeft om het duurzaamste museum van Nederland te worden....