Ouderen kopen vaker online

Vakbladen.com-stijgende-grafiek-300x300-250x250

In 2018 heeft 78% van de Nederlanders van 12 jaar of ouder aangegeven iets online gekocht te hebben. In 2012 was dit nog 64%, meldt het CBS. Het aantal online kopers is het sterkst gestegen onder de 65-plussers. In 2012 zei nog 25% van hen iets online aangeschaft te hebben. In 2018 was dit 45%. 

De grootste groei is te zien in de categorieën kleding of sportartikelen en huishoudelijke goederen en apparaten.  

 

 

Thema's
Lees ook
Fysiek en online winkelgedrag

Fysiek en online winkelgedrag

Fysieke winkels zijn nog steeds in beeld voor de Nederlandse jongeren, stelt accountants- en advieskantoor PwC in de Nederlandse Consumer’s Insights Survey 2019. Het kantoor ondervroeg voor hun onderzoek 21 duizend consumenten uit 27 landen. Uit het onderzoek bleek dat jongeren tussen de 17 en 31 jaar vaker aangaven fysieke winkels te bezoeken...

Omzet Nederlandse e-commercemarkt

Omzet Nederlandse e-commercemarkt

De omzet van de Nederlandse e-commercemarkt is weer toegenomen in 2018. Nederlandse consumenten gaven het afgelopen jaar online 23,7 miljard uit aan producten en diensten, blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Marktmonitor, een onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit is 10% meer dan in 2017. 96% van de Nederlandse consumenten...

Nominaties Shopping Award Vakprijzen

Nominaties Shopping Award Vakprijzen

Flinders, Goossens en Wehkamp zijn genomineerd voor de Shopping Award Vakprijzen in de categorie Home & Living. Deze vakprijs kijkt naar bedrijven die het afgelopen jaar een bijzondere stap voorwaarts hebben gezet, kanalen op een juiste manier integreren en hun online mogelijkheden goed gebruiken.  Een categoriejury zal op 28 maart de...