Meer omzet voor EU-webwinkels

Vakbladen.com-stijgende-grafiek-300x300-250x250

Nederlandse consumenten kochten in het derde kwartaal van 2018 voor ongeveer 406 miljoen euro in bij EU-webwinkels buiten Nederland. Dit is 14% meer dan in het derde kwartaal van 2017, meldt het CBS. In de eerste drie kwartalen van 2018 werd bijna 16% meer omgezet dan in dezelfde periode in 2017. 

Ook de internetverkopen van in Nederland gevestigde webwinkels zijn sterk gegroeid. Over de eerste drie kwartalen van 2018 werd ruim 14% meer omgezet dan in de eerste drie kwartalen van 2017. Het aantal internetverkopen steeg met bijna 19%. 

 

Thema's
Lees ook
Omzet woonbranche stabiel

Omzet woonbranche stabiel

De omzet van de winkels in non-food groeide in augustus met 2,1 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 2,4 procent hoger dan een jaar eerder. De winkels in meubels en woninginrichting hebben ongeveer hetzelfde omgezet als in augustus 2017, aldus het CBS. De winkels in kleding realiseerden in augustus de grootste omzetstijging....

Steeds vaker online winkelen

Steeds vaker online winkelen

In Nederland winkelde in 2017 79% van de mensen van 16 tot 75 jaar online. Dit overstijgt het Europees gemiddelde. In Europa winkelde 57% van de burgers dat jaar online. Nederland zit met deze cijfers in de top vijf van EU-landen, aldus het CBS. Het Verenigd Koninkrijk spant de kroon. Daar winkelde in 2017 82% van de bevolking online.  Het...

Lichte plus woonbranche juni

Lichte plus woonbranche juni

De omzet van de winkels in non-food groeide in juni met 1,7 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 1,4 procent hoger dan een jaar eerder. Dit maakte het CBS vandaag bekend. De omzet van de woonbranche groeide met 1,6 procent in vergelijking met juni 2017. Daarnaast deden winkels in dhz-artikelen, keukens en vloeren...