Houding verkoper cruciaal voor klanttevredenheid

mattress-2489615_1280-300x200

Een positieve ervaring rond de aankoop van een matras in een speciaalzaak staat of valt bij de attitude van de verkoper. Dat meldt althans de Consumentenbond op haar site. Een kwestie van de juiste onderwerpen aansnijden en de relevante vragen stellen, meent de organisatie.

‘In een goede beddenspeciaalzaak krijg je onafhankelijk, eerlijk en nuttig advies’, stelt de bond. ‘Goed advies’ krijg je als de verkoper onder meer vraagt naar voorkeuren en wensen over slaaphouding, hardheid van het matras, voorlichting geeft over vullingen en bedbodems en aandacht schenkt aan kwesties als rugklachten en allergieën.

Matrassentest

De bond doet op de site ook verslag van een eigen matrassentest. De prijs zegt niets over de kwaliteit van een matras, is een conclusie. ‘De duurste matras uit onze test kost 1700 euro, maar scoort middelmatig en heeft geen dure vulling of luxe afwerking.’ Van de beste tien matrassen uit de test ‘kost de helft minder dan 500 euro’.

 

 

Lees ook
Branchevereniging geen gelijk

Branchevereniging geen gelijk

Het Fachverband Matratzen Industrie krijgt geen gelijk van de Duitse rechter, meldt het Duitse blad Moebel Kultur. Zij mogen niet communiceren dat online matrassenaanbieder Bett1 met hun Bodyguard matras, een matras voor iedereen, is voorgetrokken door Stiftung Warentest, de Duitse Consumentenbond. De rechter oordeelde dat door het woord 'eenheidsmatras'...