Metamorfose voor Slaaphof

De slaapspeciaalzaak Slaaphof uit Harderwijk heeft een metamorfose ondergaan. Na ruim 27 jaar de naam Slaaphof te hebben gedragen werd het tijd voor, zoals ze het zelf zeggen, een kwalitatieve upgrade. De behoefte van de consument is aan veel verandering onderhevig en daarom introduceerden zij onlangs een geheel nieuw winkelconcept: Sleep Lounge by Slaaphof.

 

“In de Sleep Lounge hebben wij een beleving gecreëerd waarin de slaapervaring van de klant centraal staat”, aldus eigenaar Henk van ’t Hof. “Bij Sleep Lounge by Slaaphof kies je niet voor een adviseur, maar voor een sleep experience. Wij zijn de enige slaapspecialist in Midden-Nederland die geen concessies doet waar het gaat om de totaalervaring voor de klant: vanaf het moment dat de klant voor de eerste keer bij ons binnenkomt tot de eerste nacht in eigen slaapkamer en de jaren daarna.”

Van ’t Hof wilde een concept neerzetten waar hij en zijn personeel alle tijd en rust kunnen nemen om de klant de juiste keuzes te laten maken in de zoektocht naar perfecte nachtrust. “Bij Sleep Lounge gaat het niet om bedden, maar om mensen. Een tevreden klant is onze belangrijkste drijfveer. Vertrouwen en belangstelling in elkaar vormen de basis van onze betrokken medewerkers”, aldus Van ’t Hof.

Ieder mens is anders: een ander lichaam, een andere slaaphouding en andere slaapgewoonten. “De basis van een persoonlijk slaapadvies is het in kaart brengen van alle aspecten die een rol spelen bij de nachtrust. Ook zaken als koffie en thee, beweging, medicijngebruik, licht en andere factoren die slaap beïnvloeden komen aan de orde. En daarnaast: Meten is weten. Daarom werken wij al ruim vijftien jaar met een computergestuurd meetbed. Zo weten wij precies wat de klant nodig heeft. De voor- en nadelen van iedere matras en ieder slaapsysteem worden benoemd, zodat elke klant een weloverwogen beslissing kan nemen voor een optimale nachtrust.”