Interieur krijgt centrale plaats in Mauritshuis

Ter ere van de opening van het Mauritshuis in juni is de campagne ‘Je vindt het origineel in het Mauritshuis’ gestart. Een campagne die draait om het beroemde schilderij Het Meisje met de Parel, waarvan het origineel in het Mauritshuis hangt. Een grote fan van het schilderij is de Japanner Shin Ichi Fukuoka. Hij is de hoofdrolspeler binnen de campagne. Speciaal voor deze fan heeft het Mauritshuis zijn appartement nagemaakt in het museum. Zo kan hij genieten van het échte schilderij in een reproductie van z’n eigen huis, in plaats van een reproductie van het schilderij en eigen huis. Dit is te vinden op www.youtube.com/watch?v=tK3e3PRZFo0. Wie dat ook wil meemaken, kan op Mauritshuis.nl zijn of haar huis met het Meisje uploaden. Het winnende interieur wordt na de zomer levensecht gereproduceerd in het Mauritshuis en daarmee krijgt het interieur een centrale plaats in het museum. De inzendingen zijn te zien op www.facebook.com/mauritshuis.