Gesprekken met de Belgische meubelindustrie: Fabrikant zoekt contact met eindklant

De Belgische industrie ziet de retail als haar exclusieve partner en belangrijkste verkoopkanaal. Tegelijkertijd zoekt de fabrikant naar manieren om de handel toegevoegde waarde te bieden en om ofwel zelf, ofwel via de detaillist onder de aandacht van de consument te komen. Dat gebeurt onder meer door online inspanningen, extra servicemogelijkheden, marketingactiviteiten en in een aantal gevallen zelfs door het opzetten van geheel nieuwe merken en collecties.

Op uitnodiging van Bernard Deheegher van de exportorganisatie BelgoFurn reist de redactie van Vakblad Meubel af naar Deerlijk, vlakbij Kortrijk, waar meubelwinkel Gaverzicht is gevestigd. Naast de woonzaak zit het Blue Woods Hotel waar om beurten fabrikanten aanschuiven om ons bij te praten over de ontwikkelingen van het afgelopen jaar, een vooruitblik te geven op het komende jaar en om van gedachten te wisselen over de stand van de woonbranche in Nederland, België en internationaal.

Lees het interview met onder meer de nieuwe directie van Bauwens, Jean-Claude Neirynck van Meubar en Christophe Labaere van LS Bedding in de Meubel van 27 oktober. Deze editie staat bijna volledig in het teken van de Meubelbeurs Brussel.