Fysieke winkel en modetrends zorgen voor opleving meubelbranche

Uit het recent verschenen Marketingrapport Meubels 2017 van marktdata.nl blijkt dat het goed gaat met de verkoop van meubels in de woondetailhandel. Nu het economisch weer beter gaat blijkt dat de veranderende smaak van de consument (modetrends) en de fysieke winkel belangrijke aanjagers zijn van de markt voor meubels.

Van de meubelzaken boekte 59 procent een omzetstijging in het jaar 2016. De verwachtingen over het lopende jaar 2017 zijn hooggespannen; maar liefst 72 procent van de ondernemers voorziet dit jaar een omzetplus. Ruim een kwart verwacht zelfs een omzetgroei van meer dan tien procent. De ontwikkeling van het netto bedrijfsresultaat laat in hoofdlijnen een zelfde beeld zien. 55 Procent van de ondernemers zag in het jaar 2016 het netto bedrijfsresultaat stijgen. Voor het jaar 2017 voorziet 71 procent een verbetering van het bedrijfsresultaat.

Het onderzoeksrapport geeft, naast de onderzoeksresultaten over de detaillisten, tevens inzicht in de customer journey van de consument aan de hand van een consumentenonderzoek dat deze zomer en dit najaar is uitgevoerd. Aan de hand van de onderscheiden fasen in het koopproces is de consument bevraagd over de bewustwording van de behoefte tot en met het doen van de uiteindelijke aankoop van een meubel.

Meer over het rapport is te lezen in Meubel 42, verschijning aanstaande vrijdag!