Fabrikanten eisen rol op in verkoopproces

De meubelindustrie heeft te weinig contact met de eindgebruiker van de woonproducten. Traditioneel gezien richten de leden van de CBM zich vooral op de detailhandel en niet op de consument. Dat moet anders, vindt de bond. De boodschap van de dag: zoek meer samenwerking met de detaillist. Meubelfabrikanten zetten zich te weinig in om de consument te bereiken. Uitzonderingen zijn er, maar CBM voelt zich genoodzaakt haar leden de nodige handreikingen te doen om de interesse van de klanten te wekken. Daarom werd vorige week een bijeenkomst gehouden met als thema ‘Beweeg de Consument’. Doel was om leden te inspireren buiten de ‘gebaande paden te laten denken’. Om dat te bereiken waren koplopers uit de markt gevraagd te vertellen hoe zij de consument bewegen.

Meer over de bijeenkomst en de gouden tips die er werden gegeven is te lezen in de Meubel van 12 april. Ontvangt u Meubel nog niet? Stuur ons een berichtje voor een vrijblijvend proefexemplaar.