Eindverslag Intirio 2014

De organisatie van Intirio heeft de balans opgemaakt. Voor wie geweest is, was duidelijk dat positiviteit overheerste. De organisatie meldt dat de beurs haar deuren sloot met goede cijfers: “Zo valt op in de exposantenenquêtes (40 procent geteld) hoe 88 procent van de standhouders deze editie 7 op 10 of meer geeft op het onderdeel algemene tevredenheid. Een dergelijke score bevestigt de mondelinge, positieve commentaren die nogal wat exposanten meegaven tijdens gesprekken op de laatste beursdag.

Ook op andere onderdelen toont Intirio 2014 zich in een opperbeste stemming: zo is 85 procent tevreden over de kwaliteit van de bezoekers en haalt het aantal nuttige contacten 77 procent. Kortom, het optimisme is zonneklaar ook in daden aanwezig. Dit optimisme was bovendien letterlijk zichtbaar gedurende de hele beurs. Het was een tijd geleden dat zoveel nieuwe producten of collecties in het assortiment waren opgenomen.” Ook meldt Intirio een stijging van het aantal bezoekers. “Intirio 2014 ontving 9.730 bezoekers, 1,2 procent meer dan in 2013. 40 procent van het bezoek kwam uit het buitenland, met het weer 2 procent stijgende Nederland (ver) op kop, gevolgd door Frankrijk en Luxemburg. De stijging kan ‘netto’ genoemd worden, omdat er met 200 exposanten en 600 geëxposeerde merken exact evenveel aanbod was als vorig jaar.” Tijdens Intirio 2014 werd voor het eerst een Retail Award uitgereikt. Deze Award was speciaal omdat de prijs toegekend werd door de bezoekers zelf. Luxaflex was de gelukkige winnaar met haar Duette-collectie.